piątek, 30 maja 2014

Dziwna i piękna opowieść o Percy Parker



W mrocznym sercu Londynu wznosi się gmach Akademii Ateńskiej. Przekraczając jej próg, dziewiętnastoletnia Persefona lęka się, co ją tam czeka. Nie słyszała o tajemniczym profesorze Alexiem Rychmanie, o gęstniejących ciemnościach i budzących grozę nadprzyrodzonych siłach, przeciwko którym wybrańcy tacy jak Alexi trzymają straż. Ma nadzieję, że sklepione kamienne wejście do Akademii to wrota do nowego życia, jakże innego od tego, jakie znała. I zaproszenie do romantycznego i niebezpiecznego tańca na granicy życia i śmierci…


Książka wyjątkowo poetycka, niesamowita z gatunku paranormal - romance. Opowiada historię Percy Parker i to wokół niej, skupia się cała fabuła. Standardowo: zwykła dziewczyna, która okazuje się niezwykła. Tym razem jednak, nie jesteśmy postawieni przed jej rozmyśleniami "Czy to prawda? Może oni kłamią? Duchy? To niedorzeczność. Z pewnością mnie oszukują", co irytuje mnie w wielu książkach. W tym przypadku, główna bohaterka wie o swoich zdolnościach, a przynajmniej ich części. W moim odczuciu, jest to duży atut.

Bohaterowie są barwni, charyzmatyczni i niesamowicie realni. Każdy z nich ma cechę, która bardzo mnie denerwuje, ale ma ją każdy człowiek, więc nie mogę uznać tego za wadę. Percy, gdy ją poznajemy jest zadziwiająco nieśmiała i wstydliwa."...gdy ją poznajemy", ponieważ jak większość bohaterów w książkach, zmienia się na lepsze (?). Wstydzi się swojego widmowego wyglądu i ukrywa to jak może, jednak ja, która chciałabym mieć bladą skórę (skutki uboczne lat nałogu czytelniczego) czytając o reakcji ludzi na nią, byłam zaskoczona. Wychowała się w klasztorze i za jedynego przyjaciela miała ducha, który w pewnym sensie zastępował jej ojca, więc była inna także i z tego powodu. Stała się śmielsza, dzięki znajomości z Alexim.

Właśnie - Alexi Rychman. Ach, co w nim takiego jest? Nie jest nastolatkiem, tylko mężczyzną około trzydziestu pięciu lat, jednak nie odczuwałam tego specjalnie. Owszem, był odpowiedzialny i zachowywał się nienagannie, ale w czasach wiktoriańskiego Londynu, czyż nie wszyscy tacy byli? Raczej nie, ale na pewno większość. Coś sprawiało, że nie sposób go nie polubić, a nawet pokochać.Ma pewne.... zdolności. No cóż, przecież jest jednym z Wybranych. Jest dosyć arogancki, ale to nadaje mu charakteru. Jest profesorem Percy i przywódcą wielkiej szóstki. Na tapetę wzięłam Percy i Alexiego, teraz skojarzcie fakty (przypominam, że to paranormal - romance) i pamiętajcie, że jest profesorem Persefony, a za ich bliższą znajomość oboje mogliby być zmuszeni opuścić Akademię.

Gdy czytamy tę powieść po Londynie grasuje Kuba Rozpruwacz. Och, jak będziecie zaskoczeni wizją autorki co do słynnego mordercy. Fabuła jest piekielnie ciekawa i nie sposób się oderwać. Jakże byłam zła, gdy coś zmuszało mnie do przerwania czytania! Doznałam kaca książkowego (patrz: Wikipedia), ale na scenie pojawiła się "Alicja w krainie zombi" - niedługo i jej recenzja.

Książkę polecam każdemu. Spodoba się szczególnie młodzieży, ale jeżeli starsi lubią książki tego typu - czemu nie? W każdym razie, polecam gorąco. Do tej pory nie mogę się otrząsnąć i nie wiem jak wytrzymam, do momentu, gdy sięgnę po kolejną część.

Książka bierze udział w wyzwaniu:


1 komentarz:

  1. Mnie osobiście ta książka nie za bardzo przypadła do gustu, właściwie ciężko powiedzieć mi czemu. Może źle do niej podeszłam, naprawdę nie wiem. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś!
Za każdy kreatywny komentarz z chęcią się zrewanżuję!
Każde miłe słowo mnie motywuje. Konstruktywna krytyka mile widziana! Jestem otwarta na wszelkie propozycje i uwagi.
Twój komentarz wiele dla mnie znaczy!