wtorek, 1 kwietnia 2014

Gone zniknęli. Niepokój


Michael Grant - amerykański pisarz urodzony w 1943 roku, współtwórca między innymi bestsellerowych serii "Animorphs" oraz "Everworld". Od wielu lat żonaty z K. A. Applegate, szczęśliwy mąż i ojciec dwojga dzieci.Opublikowałem jakieś 150 książek dla młodzieży pod jedenastoma różnymi nazwiskami.
 Książka opowiada o ETAPie. Wszyscy powyżej 15 lat znikają, zostają tylko dzieci i muszą radzić sobie same. Na początku panuje chaos. Wszyscy robią to co chcą. Małe dzieci zostają bez opieki. Następnie rządy obejmują ,,czarne charaktery,, , dopiero potem wszystko zaczyna się układać, kiedy Sam zaczyna rządzić.
Książka jest pełna wzlotów i upadków Sama. Niektóre dzieci odkrywają w sobie różnego rodzaju moce. Sam różni się odwagą i jak później się okazuje, ma bardziej... wyjątkową moc. W powieści, poruszany jest problem dobra ze złem, choć w dosyć oryginalny sposób. Całość czytało się bardzo przyjemnie i nie mogłam się oderwać.
Bohaterzy są przyjemni. Nie zdarza mi się lubić postaci negatywnych, jednak w tym przypadku bardzo lubię ,,ciemną stronę mocy,,. Główny bohater - Sam to zwykły 14-letni chłopak. Lubi surfować i jest czwórkowym uczniem. Kiedy zaczyta się ETAP to na niego spada cała odpowiedzialność.
W czasie trwania całej powieści zapomina się, iż bohaterowie to tylko dzieci, co bardzo mi się podobało.Ogólnie jestem zachwycona i polecam wszystkim niezależnie od wieku, choć książka jest napisana niewątpliwie z myślą o młodzieży, spodoba się wszystkim, a przynajmniej ja tak sądzę.


Książka bierze udział w wyzwaniu:

3 komentarze:

  1. Kto był Twoim ulubionym bohaterem? c: Ja kochałam Drake'a ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, uwielbiałam tę serię. Strasznie podoba mi się to, w jaki sposób Grant ukazywał postacie i jak ewaluowały. I ten realizm, opisy i wydarzenia... Ciężko opisać jak dobrą robotę wykonał.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytam obecnie pierwszą część. Po prostu genialna!
    http://booksbyshadow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś!
Za każdy kreatywny komentarz z chęcią się zrewanżuję!
Każde miłe słowo mnie motywuje. Konstruktywna krytyka mile widziana! Jestem otwarta na wszelkie propozycje i uwagi.
Twój komentarz wiele dla mnie znaczy!