niedziela, 23 listopada 2014

William Szekspir. Cytaty najpiękniejsze.



Z racji, że seria ilustrowana u wydawnictwa MG cieszy się zainteresowaniem, została wydana nowa książka w tej serii. Tym razem jest to "William Szekspir. Cytaty najpiękniejsze". Na pierwszy rzut oka nie jest to nic godnego uwagi, a tym bardziej kupienia. Ja za to Was zaskoczę i powiem: Nie prawda, warto na to wydać pieniądze. Zapraszam na moje argumenty.

Uwielbiam Szekspira, nie będę chyba oryginalna, jeżeli powiem, że moim ulubionym dramatem jest "Romeo i Julia", ale bynajmniej "Hamlet" oraz "Makbet" nie są gorsze. To samo mogę powiedzieć o innych jego dziełach. Kiedy czytałam jego dramaty, zauważyłam mnóstwo mądrości. Chcąc to wszystko zaznaczyć, musiałabym obkleić wszystko, co mijało się z celem. Z odsieczą przyszło wydawnictwo MG i wydało wybór cytatów.

Cytaty są wydrukowane bardzo przejrzyście. Nie zlewają się i łatwo się je czyta. Są w pewnych odstępach, więc na stronie mieści się ok. czterech zależnie, jak długie są te cytaty, dlatego książka wydaje się być dosyć gruba. Ogólnie zawartość jest przyjemna, nie wspominając o treści, która jest niekwestionowanie genialna. Z racji, że jest to wydanie ilustrowane, niewłaściwym by było nie wspomnieć o ilustracjach. Wydaje mi się, że każda z nich nawiązywała do któregoś z cytatów na poprzedniej stronie. Cieszą oko i urozmaicają książkę.

Cytaty są pogrupowane, że się tak wyrażę. Przypisane są do określonych kategorii, więc jeżeli ktoś chciałby "rzucić cytatem", aby się popisać, łatwo znalazłby jakiś odpowiedni cytat.

Nie oszukujmy się, jesteśmy wzrokowcami i w pierwszej kolejności zwracamy uwagę na książkę z ładną i wyróżniającą się okładką. W tym przypadku jest to portret Szekspira, który pośród innych książek w księgarni rzuca się w oczy i przyciąga wzrok. Pięknie wygląda także na półce. Ma różowy grzbiet (na szczęście ten róż jest bardziej pudrowy) i cieszy oko. Bardzo często będę po nią sięgać.

Żaden cytat nie znalazł się tam przypadkowo. Każdy jest po coś. Wnosi coś do życia, może nawet zmienia perspektywy. Są zawsze aktualne i warto jest mieć tę pozycję w domu.

Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję wydawnictwu MG

1 komentarz:

  1. To naprawdę cudowna książka, która w dodatku jest pod naszym patronatem. Jest pięknie wydana i zasługuje na uznanie.
    Pozdrawiamy
    Zespół Redakcji Essentia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś!
Za każdy kreatywny komentarz z chęcią się zrewanżuję!
Każde miłe słowo mnie motywuje. Konstruktywna krytyka mile widziana! Jestem otwarta na wszelkie propozycje i uwagi.
Twój komentarz wiele dla mnie znaczy!