wtorek, 21 kwietnia 2015

LBA po raz czwarty i piąty

 Za nominację bardzo dziękuję KLIK
1.Czy czytasz w szkole? Jeśli tak, czy Twoich nauczycieli to denerwuje?
Nie czytam w szkole - nie potrafię się skupić.Na przerwach wiadomo - dzicz, na lekcjach cały czas trzeba coś pisać. Poza tym, jeśli nie dużo uczę się w domu, dobrze by było pouczyć się w szkole XD
2.Ilu masz ''książkowych'' mężów? ( o ile w ogóle takich masz )
Jest kilku. Ilu? Zaraz policzę. *zawiesza się na trzy minuty* No, dobra, nie jestem zbyt dobra z matmy. Po stówie wymiękam.
3.Od ilu lat piszesz bloga?
Od roku - niedawno była rocznica :)
4.Jaki jest Twój ulubiony bohater?
Że książkowy? Nie znam odpowiedzi na to pytanie. Jeśli miałabym podać TOP 50, to może bym się zmieściła, ale taki jeden...
5.Czy oglądasz jakieś seriale?
Czasami - kiedy akurat moja mama ogląda w telewizji, ale nie przykładam do nich zbyt dużej uwagi. Chciałabym, ale nie mam czasu :/
6.Ludzie z Twojego otoczenia wiedzą, że piszesz bloga?
Tylko domownicy, choć nie poruszają często tego tematu. Oprócz ich nikt. Mam nadzieję.
7.Czy przeczytałeś/aś kiedyś książkę, która miała ponad 800 stron?
Oczywiście - czasem nawet dłuższe.
8.Jaka jest pierwsza książka, którą przeczytałeś/aś?
Ale że tak w całym życiu? Nie pamiętam, więc zacznę od książki, która rozpoczęła mój książkoholizm. Był to oczywiści Harry Potter, którego ubóstwiam do tej pory i często do niego wracam.
9.Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się czytać książkę podczas lekcji WFu?
W czasie kiedy ćwiczyłam? Nie - nie umiem jednocześnie biegać czy stać na rękach, ale to dobra koncepcja XD
10.Jaki jest Twój najnowszy MustHave?
Tego jest dużo, ale w tym momencie nie kupuję żadnych książek - dzisiaj dotarły dwadzieścia dwie, a wczoraj dwie do recenzji. Jest bardzo dużo serii i pojedynczych książek, które muszę mieć teraz natychmiast - nie mogę natomiast wybrać numeru 1
11.Jaki jest Twój najmniej lubiany pisarz i dlaczego?
Najmniej lubiany? Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie. Jeżeli autor napisał coś, co kompletnie mi się nie podobało - nie sięgam po jego kolejne pozycje. Mam prawo powiedzieć, że nie lubię książki, ale nie mogę natomiast, że nie lubię jego jako pisarza - nie przeczytałam całej jego twórczości, więc nie mam prawa tak mówić.


Za nominację dziękuję KLIK
1. Jaka jest Twoja ulubiona książka, polskiego autora?
Nie czytam zbyt dużo polskiej literatury, ale dzięki wydawnictwu MG jest kilka takich pozycji. Jeżeli chodzi więc o starszą literaturę, jest to "Znachor", a ze współczesnych powieści "Parabellum. Prędkość ucieczki"
2. Czy czytasz jakieś magazyny książkowe? Jeżeli tak to jakie i czego głównie w nich szukasz?

Chciałabym poczytać "Fanbooka", ale jakoś nie mogę go w Empiku znaleźć. Aktualnie nie czytam żadnych tego typu magazynów, ale pierwsze co, szukałabym informacji o ciekawych premierach .
3. Co najbardziej podoba Ci się w czytaniu książek i czy od zawsze lubiłaś/łeś czytać?

W czytaniu podoba mi się to, że można wcielić się w postać i przeżyć kilka egzystencji. Można oderwać się od rzeczywistości i podróżować po śmiertelnie niebezpiecznych krainach i przeżywać starcia z najgroźniejszymi potworami. Nie zawsze lubiłam czytać - uzależnienie zaczęło się kilka lat temu, wcześniej z obrzydzeniem patrzyłam na wszelką literaturę.
4. Jaka jest Twoja ulubiona pora i pozycja do czytania?

Wieczór, zaraz przed snem. Na wpół leżę na łóżku i wędruję po nieznanych światach.
5. Wymień trzy książki, które najbardziej zapadły Ci w pamięć. Dlaczego akurat te?

"Jedyny i niepowtarzalny Ivan", seria "Harry Potter" (że tak pozwolę sobie nieco oszukać dając całą serię), seria "Osobliwy dom pani Peregrine". Dlaczego? Bo są świetne, fenomenalne i bezapelacyjnie genialne - choć z bólem wypisuję jedynie trzy pozycje (chociaż tak w sumie to dziesięć, ale kto by tam liczył...)
6. Jaka była/byłaby pierwsza książka, którą czytałaś/łabyś swojemu dziecku?
Harry Potter - bezapelacyjnie całą serię.
7. Książka, którą koniecznie chcesz mieć w swoich zbiorach?

Czy ja wiem? Tak się składa, że jeszcze nie zdążyłam wymyślić żadnej konkretnej - znałabym odpowiedź wczoraj, ale dziś dotarła do mnie owa książka, którą bardzo chciałam mieć.
8. Książka idealna na jesienną chandrę ?

Coś lekkiego, zabawnego i krótkiego - "Fotografomannia". Coś uroczego i rozbrajającego - "Jedyny i niepowtarzalny Ivan". Coś fantastycznego i przyjemnego - "Zły jednorożec". Koniecznie seria "Harry Potter" (bo to Harry Potter!). Nie może zabraknąć serii "Osobliwy dom pani Peregrine"(nic tak nie motywuje jak pożarcie dwóch tomów i wyczekiwaniu na kolejne)
9. Co najbardziej lubisz i czego nie znosisz w prowadzeniu bloga?

Uwielbiam, kiedy przybywa mi obserwacji, a ludzie komentują moje posty - daje to niesamowitego kopa do działania. Kocham moich czytelników, nawet jeśli wpadają tu sporadycznie czy byli tylko raz i pozostawili po sobie ślad. Najbardziej kocham tych regularnie wpadających na mój blog i komentujących posty - kto ich nie kocha? W blogowaniu natomiast nie znoszę, kiedy post nie ma żadnego odzewu - no po prostu serce mi się kraje. Wiem, wiem - nie wszystko wszystkich będzie interesować, ale takie są moje odczucia.
10. Okładka książki, która urzekła Cię od pierwszego wejrzenia? 

"Lato martwych zabawek" - zobaczyłam tę książkę i nawet nie patrząc o czym jest, kupiłam. Okazałą się na szczęście niezła.
11. Czytasz poradniki? Tak? Nie? Dlaczego?

Nie, ale to raczej wynika z tego, że nie trafiam na żadne, które by mnie zainteresowały. Czytałam tylko jeden poradnik "Anatomię kłamstwa" - podobał mi się, bo i tematyka była ciekawa.

7 komentarzy:

  1. Oj, Paulinko, miłość jest odwzajemniona... :) Ty taka młodziutka, ja "nieco" starsza, ale chyba znajdujemy nić porozumienia ;) Ciekawe odpowiedzi... Kolejny raz dałaś się troszkę poznać ;) Pozdrawiam, miłego dnia... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I niech mi teraz ktoś powie, że coś takiego nie jest miłe, to trzymajcie mnie w pięciu, bo dostanie z kapcia :3

      Usuń
  2. Serdecznie gratuluje nominacji i to dwóch na raz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam wielu "książkowych" mężów :D widzę, że chyba większość blogerów dałaby dziecku do przeczytania Pottera. I dobrze, niech nie rośnie nowe pokolenie mugolaków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wyszło ;)
    co do poradników- ja na początku roku weszłam w posiadanie 3 części poradników Reginy Brett, na pewno już gdzieś o nich słyszałaś, i polecam Ci zajrzeć do nich w wolnej chwili :) moim zdaniem warto !

    http://ruderude-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, tak - ja też lubię czytać w łóżku wieczorem i lubię komentarze ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś!
Za każdy kreatywny komentarz z chęcią się zrewanżuję!
Każde miłe słowo mnie motywuje. Konstruktywna krytyka mile widziana! Jestem otwarta na wszelkie propozycje i uwagi.
Twój komentarz wiele dla mnie znaczy!