środa, 1 kwietnia 2015

Pierwsze urodziny! + KONKURS

 Z powodu braku zainteresowania sposób wygrania książek został zmieniony dnia 07.04.15 roku



Witam, witam!
Dzisiaj jest bardzo wyjątkowy dzień. PIERWSZE URODZINY "CHCĘ COŚ ZNACZYĆ W ŚWIECIE KSIĄŻEK"!
Wiele razy brałam się za blogowanie, ale zawsze porzucałam to po max. miesiącu. Ale teraz jest inaczej. Naprawdę to polubiłam i sprawia mi to radość. Dzisiaj mija rocznica mojej pierwszej recenzji, którą opublikowałam dokładnie 365 dni temu. Ten czas, był dobry. Nawiązałam współpracę z kilkoma wydawnictwami, przeprowadziłam kilka wywiadów, zrecenzowałam dla Was kilkadziesiąt książek. Moim największym osiągnięciem jest ilość odsłon, obserwatorów i komentarzy - jednak ktoś to czyta!
Nie uważam się za znawczynię w tej dziedzinie, nie odnalazłam jeszcze do końca swojego stylu, wiele razy wprowadzałam poprawki co to porządku recenzji czy funkcjonowania bloga. Nie jestem profesjonalną recenzentką, raczej nazwałaby to czytelnikiem (co samo w sobie jest hobby) z pasją. Nawet nie marzyłam, że kiedyś osiągnę tyle na moim blogu - mam nadzieję, że to nie koniec rozwijania się tego dzieła. Nadal będę starała się nawiązać współpracę z nowymi wydawnictwami, nie ustanę w próbach zaskarbiania sobie czytelników. Miałam okresy lepsze i gorsze, ale wytrwałam te 365 dni, po drodze czerpiąc z tego przyjemność.
Myślałam nad konkursem, ale... to jest takie pospolite.Wszyscy robią konkursy na rocznicę bloga. Pomyślałam, że tylko Wam podziękuję.
O konkursie 
To by było na rękę mi, bo z konkursem jest wiele zachodu, ale przecież Wy chcielibyście coś wygrać, prawda? Dlatego porzuciłam myśl o byciu oryginalną i postanowiłam zrobić dla Was zabawę wraz z wydawnictwami i nie jest to żart! Instytut Wydawniczy Znak przeznaczył aż trzy książki na konkurs. Być może niebawem ogłoszę kolejny konkurs z moim ulubionym wydawnictwem. Zostawiam Was w słodko - gorzkiej niepewności, aż do ewentualnego następnego konkursu. Jedna osoba może brać udział w losowaniu kilku książek.
O nagrodach

Takie oto tyłu dla Was mam (banner):




"Fotografomannię" recenzowałam już na blogu (KLIK), natomiast "Apetytu" oraz "Londynu NW" nie znam, aczkolwiek fabuły wydają się być interesujące. Aż zazdroszczę Wam tych pozycji! Niewykluczone, że sprawię sobie takie, po zakończeniu konkursu.
Troszkę o fabule:
"Apetyt" - Philip Kazan

Nino jest geniuszem smaku. Jego dar dla jednych jest błogosławieństwem, inni uznają go za przekleństwo. Syn florenckiego rzeźnika wie jak smakuje namiętność, władza czy żałoba. Zna też smak kamienia, drewnianej łyżki i śmierci.

We Florencji, mieście zmysłów, każdy jest artystą. Gdy Leonardo da Vinci uczy się mieszania pigmentów, Nino łączy cynamon, pieprz, gałkę muszkatołową i wanilię. Alchemia uwodzenia smakiem nie ma przed nim tajemnic.Jego ucztom nie potrafią się oprzeć Medyceusze, kardynałowie, a nawet sam papież.

Kiedy jego ukochana Tessina zostaje zmuszona do ślubu z podstarzałym arystokratą, Nino zatraca się w pracy. Obłędne uczty, rozpustne kurtyzany, potrawy, które mącą zmysły – tylko on potrafi wyczarować spektakl, który zachwyca od Florencji po Rzym. Ale raz rozbudzony apetyt nie da o sobie zapomnieć. Tak jak pierwsza miłość, której nie nakarmią same wspomnienia. Jeśli droga do serca wiedzie przez żołądek, Nino użyje najwykwintniejszych smaków, by odzyskać ukochaną.

źródło opisu: Wydawnictwo Znak


"Londyn NW" - Zadie Smith

 Leah, Natalie, Nathan i Felix – cztery postacie, cztery historie, cztery oblicza Londynu

Leah jest w samym środku egzystencjalnego kryzysu – kłopoty z mężczyzną, matką i pracą nie ułatwiają jej życia. Jej przyjaciółka Nathalie nie wiadomo kiedy zamieniła się w sfrustrowaną matkę, choć niegdyś była przebojową prawniczką. Nathan, obiekt ich dziewczęcych westchnień, dziś jest kloszardem i narkomanem. A Felix, niezrealizowany filmowiec i życiowy nieudacznik ginie w przypadkowej bójce. Łączy ich jedno – NW, czyli północno-zachodni Londyn. Stamtąd pochodzą, tam dorastali.

„NW” to przenikliwa powieść o współczesnych londyńczykach skazanych na samotność. Ludzkie więzi, uczucia, relacje, powiązania i kontakty – to prawdziwa mapa tego miasta. Londyn w powieści Zadie Smith to nie tylko miejsce, w którym sama dorastała, to centrum świata, pełne mieszających się kultur, języków, tradycji i wartości. Centrum świata, w którym najtrudniej jest odnaleźć drugiego człowieka.


źródło opisu: Wydawnictwo Znak


"Fotografomannia" - Wojciech Mann (moja recenzja)

Motoryzacyjne marzenia, niebanalne stylizacje, brawurowe przygody, zakątki dalekie i bliskie – rodzinne albumy Wojciecha Manna kryją niezwykłe opowieści.
Autor zabiera nas w niepowtarzalną podróż śladami swojej biografii.

Wraz z nim bryczką zaprzężoną w owczarka podhalańskiego przemierzamy drogę od Tatr do Bałtyku, uczymy się „na sucho” pływać w Wiśle i odpowiednio zachowywać na londyńskim przyjęciu u wujka – profesora. Dowiadujemy się, jak prawidłowo zaszczepić krowę, gdzie najlepiej zamieszkać w Barcelonie i jakie warunki musi spełnić „chłopiec z okładki”.
A to dopiero początek…

źródło opisu: Wydawnictwo Znak



Regulamin

  1. Konkurs trwa od 07.04.15 do 30.04.15, a wyniki zostaną podane max.trzy dni po zakończeniu konkursu, ze zwycięzcą skontaktuję się mailowo - ma on trzy dni na podanie adresu, w przeciwnym razie nagroda wędruje do kogoś innego
  2. Organizatorem konkursu jestem ja, autorka bloga "Chcę coś znaczyć w świecie książek"
  3. Fundatorem nagrody jest wydawnictwo Znak
  4. Wysyłką zajmuję się ja, autorka bloga "Chcę coś znaczyć w świecie książek". Wysyłka tylko na terenie Polski do pięciu dni roboczych po podaniu adresu
  5. Wybór zwycięzcy odbędzie się drogą losowania.
  6. Zgłaszacie się na własną odpowiedzialność - nie wiadomo, jaką książkę wylosujecie
  7. Aby wziąć udział w konkursie należy:
  • Mieć adres korenspondenycjny w Polsce
  • Być obserwatorem niniejszego bloga (nie jest to konieczne)
  • W komentarzu pod postem konkursowym napisać zgłoszenie według wzoru:
Nick
E-mail
Zgłaszam się / itp.
Dodatkowe losy
Aby zdobyć kolejny los, trzeba być obserwatorem bloga i/lub umieścić podlinkowany banner konkursowy w widocznym miejscu na blogu. Jeżeli się na to zdecydujecie, do zgłoszenia dodajcie dwa punkty według wzoru:
  • Blog obserwuję jako
  • Link do banneru:


Powodzenia!
Ps. w razie jakichkolwiek wątpliwości czy niejasności można się ze mną skontaktować pod adresem paulinarzeminska@onet.pl lub skorzystać z formularza kontaktowego po lewej stronie

31 komentarzy:

  1. Trochę skomplikowany konkurs :) A gdzie horror, albo powieść grozy? Czekam na konkurs z nimi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skomplikowany? Myślałam, że dziecinnie prosty! :/

      Usuń
  2. Wszystkiego dobrego z okazji rocznicy! Dalszej wytrwałości w prowadzeniu bloga i wielu wspaniałych książek do zrecenzowania :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również życzę Ci wszystkiego dobrego i kolejnych lat blogowania!

    OdpowiedzUsuń
  4. http://podrozemiedzyksiazkowe.blogspot.com/2015/04/ii-liebster-blog-award.html
    Nominowałam Cię do LBA! Mam nadzieję, że odpowiesz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To życzę wielu kolejnych okazji do świętowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego dobrego w pierwszą rocznicę. Życzę kolejnych, owocnych lat.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię, gdy w konkursie trzeba lubić, wstawiać, wymyslać coś, bo można zdobyć za to dodatkowe głosy... Bloga obserwuję od dawna, życzę powodzenia i trzymam kciuki za kolejne lata blogowania :) A i fajne nagrody :)

    OdpowiedzUsuń
  8. rozeta19, ag.kusiak@interia.pl Zgłaszam się do konkursu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. TheEjdzita49
    ejdzita49@onet.eu
    Zgłaszam się jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zgłaszam się!
    recenzje ami.
    e-mail: recenzje.ami@gmail.com
    obserwuję jako: recenzje ami.
    link do baneru: http://recenzjeami.blogspot.com/p/konkursy_8.html
    wybieram książkę: "Londyn NW" Zadie Smith

    OdpowiedzUsuń
  11. zgłaszam się!
    mandarynkizmlekiem@gmail.com
    mandarynki-z-mlekiem, czyli Anka B.

    OdpowiedzUsuń
  12. Demetria Books
    mamtemoc99@gmail.com
    Zgłaszam się!
    Obserwuję bloga jako: Demetria Books
    Link do banneru:
    http://podrozemiedzyksiazkowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Również się zgłaszam:)
    mój mail: j.bialy@o2.pl
    obserwuję jako: AsiaB
    baner: http://asiab-mojehafciki.blogspot.com/
    Nie wiem, czy książeczkę też mam wybrać, jeśli tak to "Londyn NW", ale wszystkie są super:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgłaszam się!
    Cynka
    medicine013@gmail.com
    obserwuję jako: Cynka

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę mieć !
    blackout@interia.pl
    Banshee2
    Obserwuję jako: Banshee2

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgłaszam się!
    natka294@wp.pl
    obserwuję jako: Natalia Łubińska

    OdpowiedzUsuń
  17. zglaszam sie
    makapaka123@wp.pl
    obserwuje jako MakaPaka123
    MakaPaka123

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgłaszam się :)
    Nick : Iza Batraniec
    E-mail : iza.batraniec@vp.pl
    Obserwuje jako : Iza Batraniec

    OdpowiedzUsuń
  19. Zgłaszam się
    Nick : Lena S
    E-mail : lenaczeks@gmail.com
    Obserwuje jako : Lena S

    OdpowiedzUsuń
  20. Również się zgłaszam:)
    mój mail: dagmara.michalska@buziaczek.pl
    obserwuję jako: Dagmara Janik
    Wybieram "Apetyt" - Philip Kazan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udostępniła https://www.facebook.com/profile.php?id=100009179932293

      Usuń
  21. Zgłaszam się
    Nick: Avis
    e-mail: teenshii20@gmail.com
    obserwuje jako: Avis
    :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zgłaszam się!
    Zuza L.
    brakloginu01@gmail.com
    Obserwuję jako Zuza L.
    Link do baneru: http://someculturewithme.blogspot.com/p/konkursy.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Zgłaszam się!
    NICK - Niezwykła
    EMAIL - niezwykla000@gmail.com
    Obserwuję jako Niezwykła
    Baner - http://do-wyboru-do-koloru-projekty.blogspot.com/2015/04/wasze-konkursy.html
    Wybieram "Apetyt"

    OdpowiedzUsuń
  24. Zgłaszam się! :)
    Nick: marlen
    E-mail: guga5@autograf.pl
    Obserwuję jako: marlen

    OdpowiedzUsuń
  25. Zgłaszam się!
    Nick: Michalina Miśka
    E-mail: michalina.kulinska@o2.pl
    Obserwuję jako Michalina Kulińska
    Link do baneru: http://k-siazkowyswiat.blogspot.com/p/konkursy.html

    OdpowiedzUsuń
  26. Emilka Z
    E-mail emisia_88@o2.pl
    Zgłaszam się
    Blog obserwuję jako Emilka Z
    Link do banneru: https://plus.google.com/109165014577188026148/posts/awGhXK2WUGx

    OdpowiedzUsuń
  27. zgłaszam się! :D
    Lenka ^^
    e-mail: magda.niska@interia.pl
    obserwuję jako: Lenka ^^

    OdpowiedzUsuń
  28. Zgłaszam się! :)
    Obserwuję blog jako: Wiktoria Ktoś
    Banner na pasku bocznym: http://wiksonss-recenzuje.blogspot.com/
    E-mail: wiktoriaktos73@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie możesz już wziąć udziału - odsyłam do regulaminu

      Usuń

Dziękuję, że tu jesteś!
Za każdy kreatywny komentarz z chęcią się zrewanżuję!
Każde miłe słowo mnie motywuje. Konstruktywna krytyka mile widziana! Jestem otwarta na wszelkie propozycje i uwagi.
Twój komentarz wiele dla mnie znaczy!