czwartek, 23 kwietnia 2015

Światowy Dzień Książki: Książki za 10 groszy!

A dzisiaj jest co? Światowy Dzień Książki! (i Praw Autorskich...) Z tej okazji postanowiłam przygotować dla Was przegląd stosiku, który dotarł do mnie niedawno... Bardzo tani i wspaniały!

Na facebooku należę do kilku grup, gdzie sprzedaje się książki i poluję na niepowtarzalne okazje - kilka razy już mi się udało, głównie z mangami, tym razem trafiłam na wyprzedaż, która trafia się kilka razy w życiu (a na pewno nie codziennie), dlatego chciałabym Wam pokazać co udało mi się upolować.

Za wszystkie książki wraz z wysyłką zapłaciłam 20 złotych, ale 18 wyszła wysyłka, więc za same książki kwota wyniosła mnie zaledwie dwa złote, co daje ok.10 groszy od książki. Chwała, że mam w tym tygodniu wolne od szkoły - poukładałam biblioteczkę w taki sposób, że jakoś się wszystkie zmieściły.

Wszystkie książki to literatura z dwudziestego wieku, większość z drugiej połowy. Są to powieści z duszą - widać wyraźne ślady użytkowania, ale są w stanie dobrym - transakcję oceniam więc jako udaną. Dlatego wraz z tymi pozycjami kupiłam także cząstkę duszy wszystkich ludzi, którzy ją czytali - jakby to nie brzmiało.Przedstawiam Wam stosik 22 książek po 10 groszy:
Żelazny wóz - Stein Riverton
Kaskaderka - Maciej Z. Bordowicz
Trzciny - Wilhelm Szewczyk
Lamus ciekawostek - Marian Kozłowski
Doktor Murek Zredukowany - Tadeusz Dołęgi - Mostkowicz
Pamiętacie "Znachora" od wydawnictwa MG? Tadeusz Dołegi - Mostkowicz powraca!
Sobowtór lady Gwendolyn - Hedwig Courths Mahler
Ziemia nie boi się kul - Albin Siekierski
O dwóch takich, co ukradli księżyc - Kornel Makuszyński
Kto tego nie czytał? Tylko ja!
 Śmierć nie przychodzi kiedy czekam - Sianoszek Broni
Wybaczcie za tak rozmazane zdjęcie
Dramaty wybrane - Leon Kruczkowski
Uwielbiam dramaty, więc to słowo skutecznie mnie przyciągnęło
Miłość życia - Jack London
Gdyby ulica Beale umiała mówić - James Batown
Biała karawana - Juliusz Grodziński
Przyciągnął mnie tytuł
Demon milionowy - Zygmunt Kałużyński
Desperat - Henryk Piecuch
Najdłuższa książka z tego stosiku
Nigdy cię nie opuszczę - Jerzy Szczygieł
Gniew Boży - Jack Higgins
Polowałam na książki Higginsa ;)
Zabiję cię w twoim imieniu - Wiesław Knitter
Kupiłam tylko ze względu na tytuł :D
Robinson Kruzoe - Daniel Defoe
Własny egzemplarz tej książki koniecznie chciałam mieć!
Na tajnych kompletach - Elżbieta Centkowska
Krzyżacy 1410 -  Józef Ignacy Kraszewski
Niech tytuł Was nie myli, nie są to "Krzyżacy" Sienkiewicza

A tak to wygląda w całości:

Czytaliście coś z tego? Jak obchodzicie dzisiejszy dzień?

8 komentarzy:

  1. Jednym słowem interes życia :) Tyle książek za 2 zł. Grtuluję i życzę przyjemnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  2. WOOOOOOOOOOOOW Ladny stosik ale za tka cene to tylko kupowac. Robinsona czytalam keidys w podstawowce ale tak mi sie nudzil ze nie dokonczylam :P z reszty nie czytalam, chociaz niektore cos mi jakby znajome wydaja np krzyzacy 1410 cos jakbym slyszala ze jest cos takiego powodzenia w czytaniu!!! wczoraj swietowalam czytajac ksiazke o tak ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja rowniez kocham takie ksiazki - ich zapach,pogniecione strony, czy tez okladki! Szczerze zazdroszcze i zycze przyjemnej lektury :-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, jaki świetny zakup, jestem po wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny interes zrobiłaś :) Sama poluje na takie mega wyprzedaże, a bardzo rzadko się zdarzają... Miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, po 10 groszy to doprawdy udany zakup! Zazdroszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak! Ja też lubię takie starocia (co ostanio widziałaś u mnie na stosisku ;))

    London i Dołęga-Mostowicz - tych chętnie też bym ustawiła na półce. Całkiem niezłe czytałam kryminały z tej serii, co masz "Białą karawanę"

    No i oczywiście nie mogłam sobie darować - pierwsze miejsce za okładkę daję "Śmierć nie przychodzi kiedy czekam". Wygląda mi to na serię PIW-u z ptaszkiem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś!
Za każdy kreatywny komentarz z chęcią się zrewanżuję!
Każde miłe słowo mnie motywuje. Konstruktywna krytyka mile widziana! Jestem otwarta na wszelkie propozycje i uwagi.
Twój komentarz wiele dla mnie znaczy!