poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Liebster Blog Award

 Jakiś czas temu byłam masowo nominowana do LBA, ale po którymś razie, przestałam odpowiadać. Teraz natomiast, postanowiłam odpowiedzieć - czemu? Nie mam pojęcia. Nominowały mnie dwie osoby, na pytania odpowiem w jednym poście.

KLIK - dzięki za nominację!
1.       Która książka zachęciła Cię okładką, a rozczarowała treścią? Czy pojawiła się w Twoim życiu taka sytuacja?
Może to być "Lato martwych zabawek". Może nie było to na tyle wielkie rozczarowanie, aby nienawidzić tej książki, ale okładka zwiastowała coś o niebo lepszego.
2.       Czy łatwo ulegasz książkowym promocjom? Tylko 9,99 zł i przychodzisz do domu ze sporej wielkości stosem różnych powieści.
No cóż, niestety. Może nie są to stosy ogromnych rozmiarów, ale nie przepuszczę żadnych promocji i zawsze coś przytargam. Jest to dosyć niebezpieczne dla mojego portfela, ale nic na to nie poradzę, przykro mi :) (a właściwie to mi nie przykro...)
3.       Czy wolisz zagranicznych autorów książek? A może Twoje serce podbili Polacy?
Książki pod względem jakości nie różnią się zbytnio. Jeżeli trafię na dobrą polską książkę, będę się nią zachwycała jak i zagraniczną, nie ma też znaczenia jakiej narodowości będzie autor, jeżeli spapra powieść. Muszę się jednak przyznać, że moje zbiory polskich lektur są dosyć ubogie, to przy zagranicznych pozycjach jest najwięcej szumu, a ja nie chcąc być gorsza i wiedząc, że lubię takie bezmyślne (bo większość bestsellerów NYT takie właśnie są) książki kupuję je najczęściej, ale tak jak wspomniałam nie ma to dla mnie większego znaczenia.
4.       Podaj przykład książki, o której czytałaś/czytałeś wiele pochlebnych opinii, a Tobie takowa się nie spodobała. Czy przytrafiło Ci się coś takiego?
"Córka dymu i kości" to było wielkie rozczarowanie. Miało być magicznie, tajemniczo i romantycznie,  było kompletnie beznamiętnie, niesamowicie sztuczne, bez sensu, rzekła bym, a wiązałam z nią duże nadzieje, bo czytałam setki pozytywnych opinii czytelników, u których wywoływała duże emocje. Po prostu klapa.
5.       Z jakiego źródła czerpiesz informacje o książkowych nowościach? Blogi recenzenckie, strony internetowe wydawnictw, a może księgarnie?
Z wszystkiego po trochy, choć głównie z blogów. Często jest też tak, że wybieram się do księgarni, aby tylko popatrzeć co nowego słychać, a wychodzę z kilkoma książkami z półki z nowościami, które mnie zainteresowały.
6.       Która z przeczytanych powieści wydawała Ci się sztuczna i mało realna tak, że nie mogłaś wczuć się w całą aurę panującą na jej kartach?
Wyżej wymieniona "Córka dymu i kości" była na tyle sztuczna i plastikowa, że ten świat był jak nabaźgrany na karce z wątpliwym talentem.
7.        Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
"Pies, który jeździł koleją" to pierwsze spotkanie ze śmiercią, pierwsza tak drastyczna - jak na tamte lata - lektura. Mam do niej sentyment i chętnie do niej wracam, za każdym razem czując ten sam smutek.
8.       W którym bohaterze literackim mogłabyś się zakochać?
Jest wiele takich bohaterów, głównie są to zbyt idealni bohaterowie z powieści dla nastolatek.. Wymienię może kilku: Harry Potter, Jacob Portman, Siergiej Taredov, Bronek Zalewski, Leszek Czyński, Patch Cipriano,  Jace Herondale (Wayland), Laurence Roach, Gabriel Dunkeld, Sam Temple i jeszcze wiele innych, także pobocznych bohaterów.
9.       Pamiętasz szkolne lektury? Która z nich najbardziej Cię męczyła?
"W pustyni i w puszczy" to była mordęga. Skapitulowałam na czternastym rozdziale, nie mogłam już znieść ani strony więcej.
10.   Gdybyś miał/a napisać książkę, do jakiego gatunku literackiego by się klasyfikowała?
Chciałabym napisać horror, aczkolwiek kompletnie mi nie wychodzi budowanie charakterystycznego napięcia i straszenia ludzi przerażającymi opisami. Myślę, że najłatwiej odnalazłabym się w paranormalu, fantastyce, thrillerze, być może New Adult, czymś lekkim z dużą dawką akcji.
11.   Czytasz, od kiedy sięgasz pamięcią? Czy też Twoja książkowa przygoda rozpoczęła się niedawno wraz z jakąś interesującą powieścią?
Zaczęło się od Harry`ego Potter`a - którego kocham do tej pory - byłą przecena, choć nigdy nie zwracałam uwagi na książki, nie cierpiałam czytać. Pod wpływem impulsu, nie mam pojęcia co to było, kupiłam ją i tak to się ciągnie już któryś rok :)

 KLIK - dzięki za nominację!
1. Jak wybierasz książkę, którą chcesz kupić? 
Jest wiele różnych sposobów:
  • Dlatego, że jest o niej głośno - nie wiem o czym jest, ale chcę wiedzieć o co tyle szumu. 
  • Dzięki okładce - nie oszukujmy się, jesteśmy wzrokowcami
  • Polecana - było kilka przypadków, że czułam się wręcz szantażowana
  • Klasyk - bo klasykę trzeba znać!
  • Lubiany autor
  • Przecena
  • Rekomendacje znanych osób, które cenię
  • Wygrana w konkursie
  • Ciekawy opis
  • Pewnie coś ominęłam

2. Czytasz jedną książkę, czy kilka na raz? 
Staram się skupić na jednej, aczkolwiek w ekstremalnych warunkach trzeba czytać kilka ;)

3. Czego nienawidzisz w bohaterach?
Zarozumiałość, bezsilność i jeżeli ktoś jest naiwny. Przykład? Bella ze Zmierzchu, albo Łęcka z Lalki

4. Książka, którą polecasz.
Serio chcecie spędzać godziny przy czytaniu książek, które polecam? Poczytajcie sobie moje recenzje!

5. Ulubiony bohater książkowy.
Jacob (Osobliwy dom pani Peregrine), Siergiej (Plan), Harry Potter, Draco Malfoy, Max (Zły jednorożec), Carter (Wybrani), Kieł (Maximum Ride), Loki (Zamieniona), Raskolnikov (Zbrodnia i kara), Cztery (Niezgodna)dobra, bolą mnie palce

6. Ulubiona bohaterka.
Raczej nie mam.

7. Ulubiona para.
A liczą się nieistniejące?

8. Ulubiony soundtrack( nie musi być z ekranizacji).
Transformers (Set the world on fire)
Zostań, jeśli kochasz
Gwiazd naszych wina
Miasto kości
Abraham Lincoln: Łowca wapirów
Pięćdziesiąt twarzy Greya (Nie wierzę, że to piszę!)

9. Gdzie najczęściej czytasz.
W swoim pokoju, zazwyczaj w łóżku.

10. Lubisz spojlery książkowe?
Najgorsze, co może spotkać czytelnika!

11. Ile na oko posiadasz książek?
280- możliwe, że troszkę więcej ;)

Moje pytania:
  1. Najlepsza książka jaką czytałaś w tym roku? (niekoniecznie wydana w 2015)
  2. Czytając wolisz ciszę czy włączasz jakąś muzykę?
  3. Co sądzisz o śnieżnobiałych stronach w książkach? 
  4. Zdarzyło ci się kupić książkę tylko ze względu na okładkę nie wiedząc nawet o czym ona jest?
  5. Jest autor, którego wszystkie książki oczarowały się prócz jednej, jedynej?
  6. Zdarzyło się, że nie dokończyłaś czytania egzemplarza recenzenckiego przed napisaniem opinii?
  7. Co twoim zdaniem wyrządzi książce większą krzywdę - film czy serial na jej podstawie?
  8. Kreatywna destrukcja - dlaczego się sprzedaje?
  9. Najlepsza ekranizacja książki?
  10. Czy nastoletni autorzy powinni wydawać książki?
  11. Masz ulubione wydawnictwo?
  12. Wolisz ebook, audiobook czy papierową książkę? (pomijając fakt, że audiobook to moim zdaniem nawet nie jest czytanie)
Nominuję:
Sherry z http://sherry-stories.blogspot.com/
Agnieszkę z http://nieterazwlasnieczytam.blogspot.com/
DeVi z http://recenzjedevi.blogspot.com/
Urszula z http://bierziczytaj.blogspot.com/
Alicya z http://alicyawkrainieslow.blogspot.com/

Mam nadzieję, że przyjmiecie nominację!

9 komentarzy:

  1. O! Dzięki Paula za kolejną nominację ;) Jak znajdę chwilę, to postaram się odpowiedzieć na te kilka pytań... ;) Pozdrawiam... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję za nominacje :) miło, że ktoś docenia me starania :**

    OdpowiedzUsuń
  3. hahaha pustyni i w puszczy tez nie moglam tego przeczytac po prostu zanudzalam sei na smierc :D bardzo interesuajco wybierasz ksiazki do kupna , niektore podpunkty kompletnie do mnie nie przemawiaja hehe haha soundtrack z 50twarzy hahaha usmialam sie :D osobiscien ie lubie polowy wykonawcow jak nie calosci wiec do mnei nei przmowil :P Przyznam ze masz piekna bogata biblioteczke ktorej zapewne zazdroszcze :P ja moze bym policzyla niecale 100 (wlasnych bez rodzicow ktora przygarnelam) ale powolutku do przodu, a spoilery lubie xd zwlaszcza w filmach nawet w ksiazkach mi nei rpzeszkadzaja hehehe (wiem dziwne) - milo sobie poczytac zaledwie 22 pytania a ile wiadomosci :) ciesze sie ze moglam w te nsposob poznac Ciebie blizej ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka "Pies, który jeździł koleją" to również moje ulubione dzieło z dzieciństwa. Dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że i Ty nie mogłaś przebrnąć przez "W pustyni i w puszczy". A więc witaj w klubie :) Jakoś takie klimaty książkowe nie potrafią mnie pochłonąć.
    "Klasyk - bo klasykę trzeba znać!" - o tak! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też kiedyś częściej sięgałam po zagranicznych autorów, jednak przekonałam się, że polska literatura wcale nie jest gorsza i coraz częściej się w niej zaczytuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też bardzo lubiłam ,,Psa, który jeździł koleją" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Po paru miesiącach w końcu znalazłam czas na odpowiedzenie na nominację. :) Zrobiłam to na swoim drugim blogu, przeznaczonego właśnie ku takim okazjom. :) Dziękuję za nominację, raz jeszcze!
    http://klucz-do-rzeczywistosci.blogspot.com/2015/06/liebster-blogger-award-5-feniks.html
    Pozdrawiam,
    Sherry
    http://sherry-stories.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś!
Za każdy kreatywny komentarz z chęcią się zrewanżuję!
Każde miłe słowo mnie motywuje. Konstruktywna krytyka mile widziana! Jestem otwarta na wszelkie propozycje i uwagi.
Twój komentarz wiele dla mnie znaczy!